Досвід роботи


      1. Актуальність і перспективність проблеми.
Одним із головних пріоритетів, органічною складовою освіти Національна доктрина розвитку освіти в Україні в ХХІ сторіччі визначає національне виховання, основною метою якого є виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних відносин, формування у молоді потреби та уміння жити в громадянському суспільстві. Саме тому, найважливішим завданням системи освіти сьогодні є створення сприятливих умов для розвитку високоосвіченої, творчої й активної особистості.
Сучасна школа покликана не просто дати учневі просто суму знань, умінь і навичок, а й зробити його компетентною людиною, здатною самостійно здобувати і використовувати знання в різних життєвих ситуаціях; готовою до активної і відповідальної участі в суспільному житті, такою, що розуміє і поважає історію, культуру, традиції інших народів. Такий підхід передбачає його переорієнтацію на розвиток особистості учня в усіх компонентах навчання: у цілях, змісті, взаємодії учасників навчально-виховного процесу, формах, методах, технологіях навчання та оцінюванні навчальних досягнень учнів.
З огляду на це, реформування освіти передбачає корінне відновлення історичної та правової освіти з метою забезпечення становлення демократичного суспільства й розвитку соціальної компетентності в учнів, а особливо у випускників шкіл.
Соціальна компетентність передбачає такі здібності:
·     знання про суспільство та суспільні закони, про процеси прийняття суспільних рішень, про основи співпраці та спілкування з іншими й розв'язання конфліктних ситуацій;
·     здатність відчувати власну гідність, шанувати право людини, до співробітництва, до соціальної відповідальності, визначати власну позицію, бути принциповим, усвідомлювати потребу захищати права і власні інтереси, не порушуючи прав інших, бути толерантним;
·     уміти визначати мету комунікації, застосовувати ефективні стратегії спілкування залежно від ситуації, уміти емоційно налаштовуватися на спілкування з іншими: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, виконувати різні ролі в групі та команді, застосовувати технології трансформації та конструктивного розв’язання конфліктів, досягнення консенсусу, брати на себе відповідальність.
Величезну роль в цьому, на мій погляд, відіграє вивчення історії та правознавства в школі. Адже, вивчення саме цих предметів повинне забезпечити співтворчість учня й учителя, збуджувати інтелектуальну активність школяра, готуючи його до активної участі в суспільному житті. Одним із шляхів реалізації цього завдання полягає в удосконаленні методів навчання, спрямуванні їх на активну пізнавальну діяльність учнів, залученні до самостійного осмислювання проблем, чому сприяє впровадження інноваційних технологій. Саме тому, я вже кілька років працюю над проблемою формування соціальної компетентності учнів шляхом упровадження інноваційних технологій на уроках історії та правознавства. Спробувавши цю проблему, я дійшла висновку, що застосування елементів інноваційної методики:
 - по-перше, відповідає завданням, які поставленні перед учителями освітньою реформою (гуманізація навчання, запровадження компетентнісного підходу в навчально-виховному процесі, застосування інноваційних методик);
 - по-друге, розвиває в учнів навички висловлювати свої думки. Завдяки застосуванню прийомів інноваційної методики учні почуваються вільніше, поступово привчаються говорити, мислити, висловлювати свої думки;
 - по-третє, активізує пізнавальну діяльність учнів, вчить їх працювати з документами та іншими джерелами;
 - по-четверте, знімає можливі психологічні бар’єри між учителями та учнями, руйнує стереотипи, які складаються у класі щодо кожного учня.

Немає коментарів:

Дописати коментар