Науково-методична діяльність

Шляхи реалізації проблемної теми
"Формування соціальної компетентності учнів 
шляхом упровадження інноваційних технологій 
на уроках історії та правознавства"


    
      Набуваючи нового педагогічного досвіду постійно пам'ятаю, що творчість людей є генератором соціального прогресу. 

На мою думку, дискусія, «прес-конференція», дебати, групова творча справа – це живий творчий процес, який не може бути запрограмований в усіх деталях.

Дуже вдало, на мій погляд, проводити уроки з історії у формі «прес-конференції» (у цьому випадку працює весь клас). Як правило, найбільш підготовлені учні виконують роль історичних особистостей, а всі інші журналістів.

2. Групова робота 

Організації групової роботи на уроках я приділяю особливу увагу. Роботу в групах практикую на етапі вивчення нового матеріалу та під час закріплення знань, поєднуючи її з різними методами навчання.

Методом панельної дискусії розглядаю питання, які вимагають оцінки різних поглядів на проблему.  

      Одним з ефективних засобів активізації пізнавальної діяльності вважаю дебати, мета яких навчити учнів висловлювати власне ставлення до подій і в такий спосіб переконати інших у правильності своєї позиції. 


       Одним із видів інноваційних навчальних занять є урок-суд, особливість якого полягає в тому, що водночас із процесом закріплення вивченого матеріалу учні ознайомлюються з основними елементами судового процесу.

6. Використання ІКТ

     Використовую в роботі інформаційно-комунікаційні технології. Це допомагає формувати в учнів вищий рівень самоосвітніх навичок, умінь робити висновки, узагальнювати. Учням, які люблять проводити  час за комп’ютером і цікавляться історією пропоную виконати індивідуальні завдання:

1)підготувати презентацію з певної теми, в якій порівняти погляди різних дослідників на проблему;

2)створити асоціативний кущ із певного поняття або теми;

3)скласти кросворд в електронному вигляді.


      Кожен учитель хоче, щоб його уроки були цікавими. Цього прагну і я. Одним із способів досягнення цієї мети, вважаю, використання ігрових форм уроку. Навчальні ігри використовую на більшості своїх уроках, адже багато з ігор, які я пропоную дітям не вимагають особливого реквізиту і досить прості. Це такі, як «Перекладач», «Три речення», «Історичний ланцюжок», «Історична абетка», «Листопад», «Оплески», «Вгадай героя», «Правильні твердження», «Спринт», «Правове лото», «Семафор», «Історичний інтернет», «Історичний експрес», «Крилаті вислови», «Знайди помилку», «Дерево дат», «Аукціон», «Презентація» та інші.

      

           Навчальне співробітництво, на мою думку, є ефективним, якщо використовувати під час роботи інтерактивні технології тому, що вони мають великий вплив на учнів. 


      Ефективно застосовую в своїй роботі метод проектів як один з елементів процесу формування соціальних компетенцій особистості.

      Важливою умовою формування соціальної компетентності учнів, інтересу до історії та правознавства, на мій погляд, є позакласні заходи: тиждень історії та правознавства в школі, історичні олімпіади, інтелектуальні ігри, конкурси ерудитів, вікторини, турніри правознавців – підготовка та участь у таких заходах збагачує учнів новими знаннями, розширює їхній світогляд.
         



Впровадження інтерактивних форм навчання на уроках основ правознавства


1 коментар: